Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:4
DNES:129
TÝDEN:129
CELKEM:1080732
Návštěvnost:
ONLINE:4
DNES:129
TÝDEN:129
CELKEM:1080732
V pátek vždy zveřejňuji řešení zadaných úkolů pod přehled týdenního učiva, prosím kontrolujte si vypracované úkoly. Pokud by měl někdo dotaz ke konkrétní části cvičení, napíše mi e-mail (sebkova@zsholysov.cz).
Práce do konce června
Souvětí
- uč. 194 a 195 zapsat si tabulky do školního sešitu
- PS 42/1
- uč. 194/2 (5 řádek), uč. 194/3
- uč. 195/4 vybrat si 4 vzorce a podle nich vymyslet souvětí (např. V1 a V2, jak V3: Terezka si četla knihu a najednou uslyšela, jak na ni volá maminka.)
Nechte si pracovní sešity, na začátku příštího školního roku podle nich zopakujeme probrané učivo.
Řešení úkolů z 15. 6..pdf (272.93 kB)
Práce na 8. - 12. 6.
Přísudek a podmět - opakování
- PS 38/8 (př. V parku se ozývaly hlasy ptáků, výkřiky dětí. / V parku se ozývali ptáci, hrající si chlapci.)
- PS 39/9 (př. Když se ukázali neznámí lidé, děti se raději schovaly.)
- PS 39/10 stačí jen doplnit vynechaná písmena
- PS 40/11 doplnit vynechaná písmena, vyznačit základní skladební dvojice (podtrhnout podmět a přísudek)
- PS 40/12 (př. podstatná jména rodu muž. živ.: Tomáš, Karel a Ondřej hráli na hřišti fotbal.)
- PS 41/13
- PS 41/14
- PS 41/15 možné přepsat do školního sešitu, abyste měli dostatek místa na vyznačení skladebních dvojic
- PS 41/16
Řešení úkolů z 8. 6..pdf (387.53 kB)
Práce na 1. - 5. 6.
Shoda přísudku s několikanásobným podmětem
- napsat do ŠS nadpis
- uč. 184/1 a), b) přečíst text, poté vypracovat úkoly písemně do ŠS
- uč. 185/2 přečíst si článek Kdo má přednost?
- uč. 186 zapsat si do ŠS tabulku Pamatujte si, stačí uvést jeden příklad
- uč. 186/3, 190/2, 191/4 možno si vytisknout a doplnit, poté nalepit do ŠS, nebo vypsat do ŠS slova, kam jsme doplnili chybějící písmena
Doplňovací cvičení.docx (14.36 kB)
- procvičování on-line
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/prisudek_a_nekolikanasobny_podmet1.htm
Sloh
- zůstává z minulého týdne popis krajiny
Čtení
- do 5. 6. poslat vyfocené čtenářské deníky ke kontrole
Řešení úkolů z 1. 6..pdf (350.13 kB)
Práce na 25. - 29. 5.
Druhy podmětu a přísudku
- PS 36/4
- uč. 180/5 vypsat do ŠS základní skladební dvojice, určit druh přísudku
Shoda přísudku s podmětem
- PS 37/5 (př. Břízy se zazelenaly.)
- PS 37/6 (př. Staré hodiny odbily půlnoc.)
- PS 37/7 (př. Chlapci přišli pozdě.)
- uč. 177/3 a), b) - možno si vytisknout a doplnit, cvičení nalepit do sešitu
Uč. s. 177 cv. 3.docx (13.37 kB)
Sloh (do 5. 6.)
- uč. 140/1 popsat krajinu, začít od toho, co je k nám blíže (cyklista, železniční přejezd, restaurace), pokračovat středem obrázku (rybník a jeho okolí), zakončit popis horní částí obrázku (kopce, zřícenina hradu, vesnička)
- možno si vymyslet jméno cyklisty, název restaurace, rybníku, zříceniny, vesnice
- neopakovat slovesa, užít výrazy z nabídky v učebnici, členit text na odstavce
Čtení
- do 5. 6. poslat vyfocené čtenářské deníky ke kontrole
Řešení úkolů z 25. 5..pdf (299.22 kB)
Práce na 18. - 22. 5.
Druhy přísudku
- napsat do sešitu malý nadpis a přepsat si tabulku uč. 179
- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=DpjH2D3nbvo
- uč. 177/1 a) přečíst si článek Podivní živočichové, vypsat do dvou sloupců základní skladební dvojice (podle vzoru v učebnici)
- uč. 179/2 písemně do ŠS (př. knížka je napínavá)
- uč. 179/3 vyhledat přísudky, rozdělit je do dvou sloupců: slovesné x jmenné se sponou (písemně do ŠS)
- uč. 179/4 písemně do ŠS (př. František Hrubín byl básník.)
Shoda přísudku s podmětem
- napsat do sešitu malý nadpis, přečíst si výklad, vypsat nejdůležitější informace (stačí Shrnutí - učivo by mělo být opakováním), možno vytisknout a vložit do sešitu
Shoda přísudku s podmětem.pdf (1.11 MB)
Shoda přísudku s podmětem (tisk).pdf (419.16 kB)
- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=f_8Ehf0dfY0
- uč. 175/1 a) přečíst si text Nebezpečné hrátky, z 1. odstavce vypsat základní skladební dvojice (podmět + přísudek), všímat si koncovek přísudku a rodu podmětu
- procvičování
https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-shoda-podmetu-s-prisudkem-1-uroven/1375
https://www.umimecesky.cz/diktat-shoda-podmetu-s-prisudkem-2-uroven/136
https://www.umimecesky.cz/strilecka-shoda-prisudku-s-podmetem?source=explicitKC
Řešení úkolů z 18. 5..pdf (260.02 kB)
Práce na 11. - 15. 5.
Druhy podmětu
- napsat do sešitu malý nadpis a přepsat si zápisky ze souboru (nebo vytisknout a vložit do sešitu)
Druhy podmětu (tisk).pdf (322.9 kB)
- PS 35/1 podtrhnout ve větách Po a Př, podměty zapsat do křížovky
- PS 35/2
- uč. 180/1 přečíst si text O Pošťácké pohádce, najít v barevně vyznačených větách několikanásobné podměty (ústně)
- uč. 181/2 písemně do ŠS (př. Na jaře se k nám vracejí z telých krajin skřivani, špačci a drozdi.)
- PS 36/3 (př. Ke krmítku se slétali různí ptáci. Ke krmítku se slétali vrabci, sýkorky a zvonci.)
- procvičování
https://www.vetnecleny.cz/podmet/
https://cesky-jazyk.okhelp.cz/diktaty-vetny-rozbor/podmet-ve-vete-test.php
https://www.mojecestina.cz/article/2012022203-test-najdete-ve-vete-podmet-1
Řešení úkolů z 11. 5..pdf (362.32 kB)
Práce na 4. - 7. 5.
Skladební dvojice
- uč. 166/1 přečíst si článek
- uč. 167/3 vypracovat písemně do ŠS
- uč. 168 přečíst si tabulku Pamatujte si, není potřeba přepisovat do ŠS
- uč. 169/5 a) písemně do ŠS, např. skladební dvojice: 1. věta Martina = našla, 2. věta Martina = se chlubila. Úplnou větu tvoří skladební dvojice ve 2. větě. V 1. větě ještě chybí doplnění, co Martina našla.
Sloh
- když posíláme doporučený dopis nebo balík, musíme k němu přiložit Podací lístek, který slouží jako důkaz, že jsme dopis či balík odeslali
- podívejte se, jak Podací lístek vypadá, co vše musíme vyplnit, přečtěte si, jakým způsobem Podací lístek vyplňujeme
- můžete si Podací lístek vytisknout (stačí přední strana) a podle vzoru jej vyplnit a vlepit do sešitu na sloh
Podací lístek.docx (681.32 kB)
Řešení úkolů ze 4. 5..pdf (610.19 kB)
Práce na 27. - 30. 4.
Opakování číslovek
- vyplnit PL a odeslat mi jej ke kontrole, abych věděla, jak žáci zvládli učivo o číslovkách
Číslovky - opakování.docx (40.96 kB)
Číslovky - opakování (tisk).pdf (343.27 kB)
Věta, skladební dvojice
- projít si teorii a zapsat si do ŠS informace, které jsou pro žáky nové - většina by měla být opakováním ze 4. ročníku (možno si vytisknout a nalepit do ŠS)
Věta, skladební dvojice.pdf (1.3 MB)
Věta, skladební dvojice (tisk).docx (45.79 kB)
- uč. 164/1, 2, 3 splnit ústně
- uč. 164/4 vypsat do ŠS vyjádření, která netvoří věty
- uč. 165/6 a) přepsat do ŠS věty a svorkami naznačit skladební dvojice (dbáme na úpravu, svorky děláme pomocí pravítka, můžeme tužkou, mezi větami doporučuji vynechat řádky, aby svorky nezasahovaly do textu)
- video https://www.youtube.com/watch?v=QS93QjNZ-2o
- procvičování https://www.umimecesky.cz/rozbory-podmet-prisudek-1-uroven/2439
Řešení úkolů z 27. 4..pdf (292.86 kB)
Práce na 20. - 24. 4.
Skloňování číslovek tři, čtyři, pět
- uč. 139 do ŠS napsat nadpis, poté přepsat obě tabulky
- uč. 139/1 odpovědět si ústně
- uč. 139/2 písemně do ŠS, např. Půjdeme do kina se dvěma (třemi) kamarádkami.
- PS 29/3
- video https://www.youtube.com/watch?v=MZrHi85X2rU
Opakování číslovek
- písemně vypracovat do ŠS: uč. 143/1 a), b), 143/2, 143/3 a)
Řešení úkolů z 20. 4..pdf (263.94 kB)
Práce na 14. - 17. 4.
Číslovky
- PS 29/1 (celkem je v textu 7 číslovek), 29/2
- uč. 135/3 (např. Tři bratři: tři - základní, třetí - řadová, troje - druhová, třikrát/trojnásobný - násobná)
- uč. 137/1 přečíst, ústně si odpovědět na otázku Proč se panu učiteli Tereziny odpovědi nelíbily? (odpověď najdeš v tabulce na s. 138)
Skloňování číslovek dva, dvě
- uč. 138 do ŠS napsat nadpis, poté přepsat obě tabulky
- uč. 138/1 doplňte písemně do ŠS číslovky ve spisovných tvarech (Stačí psát vazbu číslovky s předložkou a jménem, případně se slovesem, např. se svými dvěma sestrami)
- video https://www.youtube.com/watch?v=5_vtO5HNhJU
Řešení úkolů ze 14. 4..pdf (330.75 kB)
Práce na 6. - 9. 4.
Číslovky
- uč. 135/4 pište do sešitu celé věty, číslovky zapsané slovy napište číslicemi. Upozornění: za číslovkami řadovými píšeme tečku.
- uč. 135-136/6 a) vypracovat písemně do ŠS, dodržet zadání. Vypište všechny číslovky, i když se některé opakují - celkem jich je v textu 25.
- uč. 135-136/6 b) odpovídejte písemně celou větou do ŠS
Sloh
Zůstává z minulého týdne:
- uč. 112/2 přečíst text Umíte se učit?
- uč 113/3 přečíst text Rozšiřování semen a plodů, odpovědět jednou větou na otázky za textem, vlastními slovy napsat hlavní poznatky z textu.
Řešení úkolů ze 6. 4..pdf (75.16 kB)
Práce na 30. 3. - 3. 4.
Číslovky
- úvodní video https://www.youtube.com/watch?v=4qUQuMUGPoI
- pracovní list - můžete vyplňovat rovnou na počítači, nebo si vytisknout, v pátek zveřejním řešení, kdo by něčemu nerozuměl, napíše mi e-mail
Číslovky - tisk.pdf (527.82 kB)
- procvičování druhů číslovek na internetu:
https://www.umimecesky.cz/cviceni-cislovky-druhy
https://www.mojecestina.cz/article/2011013003-test-druhy-cislovek
Sloh
- uč. 112/2 přečíst text Umíte se učit?
- uč 113/3 přečíst text Rozšiřování semen a plodů, odpovědět jednou větou na otázky za textem, vlastními slovy napsat hlavní poznatky z textu
Čtení
- pracujte na svých čtenářských denících
Čtenářský deník - 5. ročník.pdf (342.15 kB)
Číslovky - řešení.pdf (462.57 kB)
Práce na 23. - 27. 3.
Tvary podmiňovacího způsobu
- uč. 156 přečíst si a zapsat do ŠS tabulku Zopakujte si
- vypracovat písemně do sešitu následující cvičení: uč. 157/1 a), b), c), d), uč. 157/2, PS 32/10
Slovesa - opakování
- PS 31/5, 31/6, 32/7, 32/8
- Osmisměrka - budu známkovat (můžete buď psát rovnou do zadání na počítači, nebo si práci vytisknout, odeslat na můj e-mail)
Osmisměrka - tisk.pdf (275.07 kB)
Trénujte pravopis, např. na následujících stránkách:
https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-5-trida
http://www.kaminet.cz/ces.php?d=
Sloh
- zůstává práce z minulého týdne: napsat osobní dopis (např. rodičům, babičce, kamarádovi) včetně adresy
Řešení úkolů z 23. 3..pdf (59.39 kB)
Práce na 16. - 20. 3.
Budoucí čas
- uč. 150 - 151 přečíst si tabulku Zopakujte si
- do ŠS zapsat pouze informaci, že se budoucí čas vyjadřuje 1. složenými tvary + příklady, 2. přítomnými tvary + příklady
- vypracovat písemně do sešitu následující cvičení: uč. 151/1 a), uč. 152/4, PS 31/3
Minulý čas
- uč. 153 - přečíst a přepsat do ŠS tabulku Zopakujte si
- vypracovat písemně do sešitu následující cvičení: uč. 153/2, uč. 154/3
Tvary rozkazovacího způsobu
- uč. 154 - přečíst a přepsat do ŠS tabulku Zopakujte si
- vypracovat písemně do sešitu následující cvičení: uč. 154-155/1 a), b), uč. 156/2, PS 31/4
Sloh
- přepsat do sešitu na sloh teorii o psaní dopisu - bez poslední ukázky (někdo už má část napsanou)
- napsat osobní dopis (např. rodičům, babičce, kamarádovi) včetně adresy (lze poslat ke kontrole na e-mail)
Řešení úkolů z 16. 3..pdf (87.66 kB)
Práce na 11. - 13. 3.
Časování sloves
- uč. 149 přečíst si tabulku Přehled tvarů sloves v přítomném čase
- do ŠS napsat nadpis Časování sloves a přepsat tabulku Zopakujte si! (uč. 149)
- vypracovat písemně do sešitu následující cvičení: uč. 149/3, 150/5, PS 30/2
Kontakt: sebkova@zsholysov.cz
Řešení úkolů z 11. 3..pdf (53.37 kB)