Obsah

Český jazyk

Typ: ostatní
aktualizace 19. 6.

 

V pátek vždy zveřejňuji řešení zadaných úkolů pod přehled týdenního učiva, prosím kontrolujte si vypracované úkoly. Pokud by měl někdo dotaz ke konkrétní části cvičení, napíše mi e-mail (sebkova@zsholysov.cz).

 

Práce do konce června

Psaní velkých písmen ve vlastních jménech a názvech

- vypracovat písemně do ŠS: uč. 108/2, 108/3 a), b), 108/4, 109/7

 

Řešení úkolů z 15. 6..pdf (273.12 kB)

 


 

Práce na 8. - 12. 6.

Pravopis i/y v koncovkách přídavných jmen

- uč. 104/2 možné vyplnit na internetu (https://learningapps.org/watch?v=pvifh1bva20), nebo vytisknout cvičení (viz soubor u shody přísudku s podmětem)

- uč. 105/3 napsat do ŠS v množném čísle

 

Shoda přísudku s podmětem

- uč. 105/1 možné vyplnit na internetu (https://learningapps.org/watch?v=p2zzzqr7n20), nebo vytisknout cvičení (viz soubor v příloze)

- uč. 105/2 vybrat si 4 dvojice, použít je ve větách

- uč. 106/3 napsat do ŠS v množném čísle

- uč. 106/4 možné vyplnit na internetu (https://learningapps.org/watch?v=p45jaxq5k20), nebo vytisknout cvičení

   Doplň. cvičení.docx (14.04 kB)

 

Psaní velkých písmen ve vlastních jménech a názvech

- uč. 107 připomenout si pravidla v tabulce nad obrázkem

- uč. 107/1 písemně do ŠS

 

 

Řešení úkolů z 8. 6..pdf (268.79 kB)

 


 

Práce na 1. - 5. 6.

Pravopis i/y v koncovkách podstatných a přídavných jmen

- uč. 103/2 a) písemně do ŠS (kdo si není jistý, může si tvary vyhledat v internetové příručce: https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=c%C3%ADl)

- uč. 104/3 vypracovat písemně do sešitu

- uč. 103/1, 104/4, 104/1 možno si vytisknout doplňovací cvičení, doplnit a nalepit do ŠS, kdo nemá možnost si cvičení vytisknout, píše do ŠS slova, kam jsme doplňovali chybějící písmena

   Doplňovací cvičení.docx (14.16 kB)

 

Sloh

- zůstává z minulého týdne vypravování podle komiksu Jak získat bobříka

 

Literatura

- do 5. 6. poslat vyfocené čtenářské deníky ke kontrole

 

 

Řešení úkolů z 1. 6..pdf (207.91 kB)

 


 

Práce na 25. - 29. 5.

Skladba - opakování

- vyplnit opakování, kdo nemá možnost si opakování vytisknout, může napsat odpovědi na papír, práci poté vyfotit a poslat mi ji ke kontrole

- nezapomínejte splnit všechny úkoly v zadání cvičení

   Skladba - opakování.pdf (409.01 kB)

 

Procvičování pravopisu i/y

- uč. 102/1 a) písemně do ŠS

- uč. 102/2 psát do ŠS pouze slov, kam jsme doplnili vynechané písmeno

- 103/3 z každého sloupce si vybrat 3 dvojice slov a utvořit s nimi věty

 

Sloh (do 5. 6.)

- napsat vypravování podle komiksu Jak získat bobříka, min. 1 stránka formátu A5, členit text na odstavce, užívat přímou řeč

   Jak získat bobříka - komiks.pdf (5.08 MB)

 

Literatura

- do 5. 6. poslat vyfocené čtenářské deníky ke kontrole

 

 

Řešení úkolů z 25. 5..pdf (251.03 kB)

 


 

Práce na 18. - 22. 5.

Co už víme ze skladby 

- uč. 99/3 písemně do ŠS (př. Ještě nevíme, kam půjdeme na střední školu (Vv předmětná). Koho, co ještě nevíme?)

- uč. 99/4 vypracovat do sešitu

   Ukázka grafu souvětí.png (10.8 kB)

- uč. 99/6 a), b) vybrat si 5 vzorců, podle nich utvořit souvětí a napsat je do sešitu, určit druh Vv

- uč. 100/8 napsat vypravování (nadpis Školní výlet do zoo), které bude složené ze 6 souvětí utvořených podle zadaných grafů

 

 

Řešení úkolů z 18. 5..pdf (327.19 kB)

 


 

Práce na 11. - 15. 5.

Vedlejší věta doplňková

- napsat do ŠS jako menší nadpis, přepsat tabulku ze s. 97

- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=g4xF_tw3VYk

- uč. 97/1 vypsat do ŠS doplňky

- uč. 97/2 písemně do ŠS (př. Viděli jsme Honzu, jak se dívá z okna.)

- procvičování https://www.umimecesky.cz/rozbory-vv-predmetne-doplnkove-2-uroven/2562

 

Vedlejší věta přísudková

napsat do ŠS jako menší nadpis, přepsat tabulku ze s. 98

- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=BWHZRkEv2jY

- uč. 98/1 písemně do ŠS (př. Město bylo, jako by bylo vylidněné.)

- uč. 98/2 písemně do ŠS (př. Princezna byla, jako by ji začarovali.)

 

Co už víme ze skladby

- uč. 98/1 a) písemně do ŠS (př. Babičku zajímalo, co budou děti dělat odpoledne (Vv podmětná).)

- uč. 98/2 a), b), c) písemně do ŠS (př. Když skončila škola (Vv přísl. časová), vychovatelka si odvedla prvňáčky do družiny.), nakreslit graf: Když I. V, II. H

- procvičování

   https://www.umimecesky.cz/cviceni-typy-vedlejsich-vet

   http://www.kaminet.cz/ces/souveti/druhyVV1.php

 

Sloh

- zůstává z minulého týdne - vypracovat písemně do sešitu:  uč. 131-132/1 a) - g)

 

 

Řešení úkolů z 11. 5..pdf (266.72 kB)

 


 

Práce na 4. - 7. 5.

Vedlejší věta přívlastková

napsat do ŠS jako menší nadpis, přepsat tabulku ze s. 96

- vysvětletní na videu https://www.youtube.com/watch?v=D9t5xgG-jWc

- uč. 96/1 napsat do sešitu 5 vět (př. Karkulka nese babičce košíček, ve kterém je bábovka a víno.)

- uč. 96/2 písemně do ŠS (př. Dědeček zná mnoho zajímavých pověstí, které pochází z jeho rodného kraje.)

- uč. 97/3 písemně do ŠS (př. Film, který právě běží v kině, nás velmi zaujal.)

- procvičování

   https://www.umimecesky.cz/rozbory-vv-privlastkove-pz-2-uroven/2579

 

Sloh (do 15. 5.)

napsat do sešitu na sloh nadpis Vypravování 

- uč. 131 přečíst si tabulku o vypravování

- vypracovat písemně do sešitu: uč. 131-132/1 a) - g)

 

 

Řešení úkolů ze 4. 5..pdf (282.83 kB)

 


 

Práce na 27. - 30. 4.

Vedlejší věta příslovečná

- napsat do ŠS jako menší nadpis, přepsat tabulku ze s. 94

- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=11MZN8Shpf8

- uč. 94/1 a), b) písemně do ŠS (př. Při nedostatku času... Kdy? Za jakých podmínek vás nebudu moci již trénovat? Nebudu-li mít dostatek času (Vv přísl. podmínková), nebudu vás již moci trénovat.)

- uč. 95/2 a) písemně do ŠS (př. Jestliže napadne... Kdy? Za jaké podmínky musíme odhrabat příjezdovou cestu? Jestliže napadne velké množství sněhu - Vv přísl. podmínková)

- vypracovat písemně do ŠS: uč. 95/3 a), 95/4

- procvičování

   https://www.umimecesky.cz/rozbory-vv-prislovecne-podm-pric-ucel-2-uroven/2630

 

Literatura

- zpracované zápisy ve čtenářském deníku je možné vyfotit a poslat mi je ke kontrole

 

 

Řešení úkolů z 27. 4..pdf (278.66 kB)

 


 

Práce na 20. - 24. 4.

Vedlejší věta předmětná

napsat do ŠS jako menší nadpis, přepsat tabulku ze s. 92

- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=QOK1P9_rSo8

- uč. 92/1 písemně do ŠS (př. Poraďte mi, kde.... Poraďte mi koho, co / jakou věc. Poraďte mi, kde najdu kancelář paní ředitelky.)

- uč. 93/2 písemně do ŠS (př. Lovec zvuků nám pustil koho/co - rozvitý předmět: svůj poslední magnetofonový záznam, Lovec nám pustil, co naposledy zaznamenal na magnetofon.)

- vypracovat písemně do ŠS: uč. 93/3, 93/4

- procvičování

   https://www.umimecesky.cz/rozbory-vv-podmetne-predmetne-2-uroven/2520

   https://www.skolasnadhledem.cz/game/572

   https://www.skolasnadhledem.cz/game/787

 

 

Řešení úkolů z 20. 4..pdf (290.13 kB)

 


 

Práce na 14. - 17. 4.

Druhy vedlejších vět

- napsat do ŠS jako velký nadpis 

- uč. 91 přečíst si tabulku, nezapisovat do ŠS

Vedlejší věta podmětná

napsat do ŠS jako menší nadpis, přepsat tabulku ze s. 91

- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=sWvNMlW9QhY

- uč. 92/1 písemně do ŠS (př. Není jisté, ... Kdo/co není jisté? Jaká věc není jistá? Není jisté, že vlak přijede včas.)

- uč. 92/2 písemně do ŠS (př. Kdo dobře hraje, potřebuje kvalitní klavír.  Kdo potřebuje kvalitní klavír?,  Ještě není známo, kdo zvítězí. Kdo/co není ještě známo?)

- uč. 92/3 písemně do ŠS (Ke každé otázce vymyslet jednu odpověď.)

 

Sloh (do 30. 4.)

- představte si, že vám je 30 let, napište svůj vlastní životopis - bude obsahovat základní údaje o vás, alespoň 2 pracovní zkušenosti, 2 záznamy o vzdělání: ZŠ + SŠ (učební obor), nebo SŠ + VŠ, jazykové znalosti, zájmy

- napište motivační dopis budoucímu zaměstnavateli, kterého žádáte o místo (https://www.zivotopisy.cz/motivacni-dopis)

- životopis i motivační dopis můžete psát na počítači, nebo ručně na papír formátu A4

- do životopisu pište pouze hesla, dbejte na úpravu a grafickou stránku práce, názvy škol a oborů uvádějte přesně, najděte si náplň práce jednotlivých zaměstnání (https://www.prace.cz/encyklopedie-profesi/)

- práce mi pošlete ke kontrole, budu je známkovat

 

Životopis - ukázka.docx (17.7 kB)

Motivační dopis - ukázka.docx (15.3 kB)

 

 

Řešení úkolů ze 14. 4..pdf (254 kB)

 


 

Práce na 6. - 9. 4.

Pracovní list - Velikonoce

- PL slouží k opakování učiva, nebudu jej známkovat, ve čtvrtek zveřejním řešení

PL -Velikonoce.docx (76.04 kB)

PL - Velikonoce - tisk.pdf (485.32 kB)

 

Sloh

Zůstává z minulého týdne: vypracovat životopis Miroslava Zikmunda a poslat mi jej ke kontrole.

 

PL -Velikonoce - řešení.pdf (487.16 kB)

 


 

Práce na 30. 3. - 3. 4.

Co už víme o větě?

- připomenutí 

   https://www.pravopisne.cz/2012/10/pravidla-jak-poznat-vetu-hlavni-a-vedlejsi/

- procvičení

   https://www.umimecesky.cz/cviceni-veta-hlavni

   https://www.skolasnadhledem.cz/game/337

vypracovat písemně do sešitu uč.  90/1, 90/3, 90/4

 

Sloh

- do sešitu napsat nadpis Životopis a přepsat horní růžovou tabulku z uč. 128

- projděte si ještě jednou, co by měl životopis obsahovat + vzor 

   https://www.zivotopisy.cz/jak-napsat-zivotopis

- vypracujte životopis Miroslava Zikmunda na základě informací z článku. Údaje, které jste nevyčetli (např. e-mail, telefonní číslo, zájmy...), si můžete vymyslet. Životopis by měl být přehledný, můžete jej napsat do sešitu, nebo na PC. Jako vzor vám může posloužit životopis Daniela Stacha.

   https://www.ceskatelevize.cz/lide/miroslav-zikmund/

   https://www.danielstach.cz/moderator-daniel-stach.php

 

Literatura

- přečíst si ukázku Cesta do Afriky s. 138-139, ústně si odpovědět na otázky a úkoly

- pracujte na svém čtenářském deníku

Čtenářský deník - 7. ročník.pdf (342.16 kB)

 

 

Řešení úkolů z 30. 3..pdf (3.58 MB)

 


 

Práce na 23. - 27. 3.

Větné členy - opakování

- pracovní list - budu známkovat (můžete psát rovnou do zadání, nebo si PL vytisknout)

PL - Větné členy.docx (76.74 kB)

PL - Větné členy - tisk.pdf (292.45 kB)

 

Přístavek

- uč. 88 zapsat do ŠS 2. růžovou tabulku

-  vypracovat písemně do sešitu uč. 89/3, 89/4

 

Trénujte pravopis, např. na těchto stránkách:

https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-7-trida

http://www.kaminet.cz/ces.php?d=

http://cestina.diktaty.cz/

 

 

Řešení úkolů z 23. 3..pdf (1.9 MB)

 


 

Práce na 16. - 20. 3.

Přívlastek

vypracovat písemně do sešitu uč. 86/5, 6, 7

Doplněk

- uč. 86 zapsat růžovou tabulku do ŠS

vypracovat písemně do sešitu uč. 86/1, 87/3 a), b), c)

Vysvětlení doplňku na videu https://www.youtube.com/watch?v=llfQhPzWYAE

Procvičování https://www.umimecesky.cz/cviceni-doplnek

 

Literatura

- přečíst si ukázku s. 136 - 137 Jak se také dá navázat přátelství a ústně si odpovědět na otázky a úkoly za textem

- přepsat si zápisky o autorovi a ukázce do sešitu na literaturu (zezadu)

E. M. Remarque.pdf (108.57 kB)

 

 

Řešení úkolů z 16. 3..pdf (6.31 MB)

 


 

Práce na 11. - 13. 3.

Přívlastek

- uč. 84 zapsat růžovou tabulku do ŠS

vypracovat písemně do sešitu uč. 84/1 a) , 85/2, 85/3, 85/4


Sloh 

- do sešitu na sloh napsat žádost např. o zaměstnání, o uvolnění z vyučování, reklamaci (vzor uč. 127). Žádost lze také napsat na počítači a poslat na uvedený e-mail.


Kontakt: sebkova@zsholysov.cz

 

Řešení úkolů z 11. 3..pdf (487.04 kB)


Přílohy

Vytvořeno: 30. 3. 2020
Poslední aktualizace: 19. 6. 2020 7:26
Autor: Mgr. Petra Šebková