Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:3
DNES:183
TÝDEN:1293
CELKEM:928014
Návštěvnost:
ONLINE:3
DNES:183
TÝDEN:1293
CELKEM:928014
Dobrý den! Doufám, že se všichni máte dobře a jste zdrávi. Prosím, dívejte se také na moje zprávy na bakalářích, některá sdělení pro vybrané jedince nemají potvrzené přečtení a mně tak chybí zpětná vazba. Děkuji :) Pokud máte nějaké dotazy nebo těžkosti ohledně domácího učení, neváhejte a obraťte se na mě. Mějte se hezky, Jitka Korelusová.
ČJ- Podmět vyjádřený a nevyjádřený- výklad
Text: Maminka peče koláče. Dělá je s mákem a tvarohem. Vždycky jsou výborné.
Ve větě je často podmět vyjádřený, ten již umíte vyhledat- Maminka peče koláče. - ptáme se Kdo/Co peče koláče? maminka- je to podmět vyjádřený.
Někdy je ovšem nevhodné používat vyjádřený podmět v každé větě, a tak ho vynecháme.
Dělá je s mákem a s tvarohem. Ptáme se Kdo/Co je dělá? ona - (maminka z 1. věty) ONA je nevyjádřený podmět, je to vlastně vyjádřený podmět z předchozí věty, který nahradíme osobním zájmenem.
Vždycky jsou výborné. Ptáme se Kdo/Co jsou vždycky výborné? ony - (koláče z 1. věty) ONY je podmět nevyjádřený.
Podívej se v učebnici na str. 163/2, přečti si text o Janu Husovi a uvědom si, jak by bylo divné, kdyby byl vyjádřený podmět v každé větě.
Písemné úkoly: PS str.52/2- zkus vyškrtat z vět zbytečné podměty, ostatní úkoly nedělej.
PS str.53/5- pouze vyznač podměty (rovnou čarou) a přísudky (vlnovkou) a spoj svorkami, ostatní úkoly vynechej.
PS str.55/6- vzor: Dědeček hlídal kočárek s malým Ondrou. Tvrdě spal. zeptej se Kdo tvrdě spal? ON (Ondra, nikoliv dědeček nebo kočárek :)) ON-je nevyjádřený podmět.
Do sešitu: učebnice str.200/4a - každý den opiš kousek.
Matematika- učebnice 3. díl- str.13/9,str.15/1,2,3- ústně, 7- písemně, str.16/11-2 sloupky písemně.
Přírodověda- pracovní list v příloze
Vlastivěda-uč. str.90,91-přečíst až k oranžovému obdélníčku ( Vyhledejte na mapě....) a zapsat do sešitu na str.92 A co je důležité- 3 puntíky(až ke slovu rybníky).
Angličtina-slovíčka jsou v příloze- opiš si je nebo vytiskni a nalep; PS str.35/3,4- čas (time)doplň do tabulky 8.00,9.00,10.00,11.00 a předměty doplň ze slovíček podle vlastní fantazie. Věty tvoř podle tabulky např. takto: On Monday we’ve got Czech at 8 o’clock.
Pokud máš s něčím obtíže a nezvládneš to, dělej něco, co umíš. Jdi se proběhnout, udělej si dřepy, protáhni se, ať se u toho psaní nezkřivíš. :D