aktualizace 19. 6.
16.6. – 28.6. (konec škol. roku)
Mluvnice
- projít další cvičení str. 98-103, cvičení si zapište, už neodesílejte, zkontrolujete pak sami, posílám řešení str. 97-100
7.C řešení str. 97.jpg (574.48 kB)
7.C řešení str.98.jpg (536.53 kB)
7.C řešení str. 99.jpg (706.67 kB)
7.C řešení str. 100.jpg (289.58 kB)
- projděte a zapište tabulku str. 101 – Psaní velkých písmen ve vlastních jménech a názvech – sami zapište, řešení str. 101-103 pošlu příští týden - zkontrolujete si sami
7.C řešení str.101-103.jpg (935.68 kB)
Sloh
- můžete projít zbylá cvičení str. 130/5, (7) - nechat v sešitě, neodesílat
Literatura
- hodnocení deníku jsem již zapsala těm, kteří jej odeslali, jinak přes prázdniny dále čtěte, deník vyberu následně ve škole už na 1. pololetí
Učivo 8. - 12. 6.
Mluvnice
- (stále doplňovačky diktátů)
- posílám řešení ze str. 94, 95 a pravopis ze str. 96 – procvičovali jsme pravopis vyjmenovaných slov a koncovky pod. jmen podle vzorů
7.C řešení str. 94,95, část96.jpg (708.74 kB)
7.C řešení str. 96.jpg (375.33 kB)
Procvičování pravopisu
Sloh
- zůstává z minulého týdne vypravování s osnovou podle komiksu str. 128
- kdo poslal, může napsat libovolné vypravování alespoň na stránku s osnovou (svůj příběh – např. Jak jsem se polekal, Jak jsem porušil zákaz, Můj trapas ….)
Literatura
- poslat vyfocené čtenářské deníky (pokud je máte už zapsané) jen teď do út 9. 6., pak už nestihnu projít a započítat do klasifikace
Jinak se omlouvám, pokud nestihnu včas odpovědět či poslat známky, – momentálně mám částečně omezený přístup k internetu a bohužel v poslední době posíláte někteří vše najednou, tudíž nestíhám vše včas opravit.
Učivo 1. - 5. 6.
Mluvnice
- doplňovačky diktátů
- poslat PL test – opakování ze skladby druhy Vv – posláno minule
- posílám řešení ze str. 92 – 93, kdo ještě pošle cvičení, u kterých jsem již poslala řešení, cvičení neopravuji, ale počítám čárky splněno a za 4 cvičení posílám aktivitu (pečlivě projít). U nových cvičení opravuji a počítám za 3 splněné aktivitu
- 94/7,8 zůstává
Řešení 7.C - str. 92.jpg (546.48 kB)
Řešení 7.C str. 93.jpg (724.58 kB)
nové: Procvičování pravopisu i/y
- Vyjmenovaná slova: str. 95/1a, str. 96/ 2 – lze pouze slova k doplnění i/y, 96/3 – z každého sloupce 4 dvojice a napsat vysvětlení lze ve větách
- Koncovky pod. jmen: str. 96/1 , 96/2a
Sloh
str. 129/4 b, e – rozlišuj Vypravování – líčí jedinečný a neopakovatelný děj, fantazie, napínavé, jeden dominantní zážitek, vyvrcholení napětí, rozuzlení, přímá řeč a další oživení – viz tabulka, neplést si s popisem děje – ten se soustřeďuje více na zachycení dílčích činností opakovaných nebo i jindy opakovatelných, jde spíš o časový přehled
Literatura – posílat ofocené čtenářské deníky
Učivo 25. - 31. 5.
Mluvnice
- stále doplňovačky diktátů
- pošlu řešení Co už víme ze skladby str. 92 – 93 až příště, poslali pouze 2 z vás
- napíšete PL test a poslat – všichni
Skladba - opakování.pdf (409.01 kB)
- dále můžete str. 94/ cv. 7, 8 – tím končíme učivo skladby
- každému, kdo posílá práci, odpovídám na vše, píšu, kde jsou chyby, a hodnotím, za 3 splněná cvičení z mluvnice píšu domácí aktivitu do Bakalářů
Sloh
- Vypravování str. 128/2 a, b – podle komixu - lze použít i přímou řeč, délka alespoň na stránku v sešitě
Literatura
- posílat zápisy z četby – deník (4 knihy)
- opravuji práci s textem – správně I. Procházková – Únos domů str. 160 - zůstává
přečíst po částech A 160-161, B 161-162, C 162-164- u každé části vymysli 5 otázek a doplň na ně odpovědi – napiš stručně, jaký je smysl ukázky a hlavní myšlenka – hlavně v třetí části
Učivo 18. - 22. 5.
Mluvnice
- stále doplňovačky diktátů ( i opravy)
- posílám řešení věta doplňková, přísudková
7.C řešení str. 91-92 Vv doplňková, přísudková.jpg (466.74 kB)
nové: Co už víme ze skladby
- str. 93/ 3, (př. Ještě nevíme, kam půjdeme na střední školu (Vv předmětná). Koho, co ještě nevíme?)
- str. 93/4, 5, 6
- příště pošlu řešení i ke cvičení 1, 2 ze str. 92
Sloh
- stále zůstává životopis, kdo neposlal
- jinak už opakujeme vypravování (tabulka str. 126)
- zadávala jsem 126/1a-g ( poslal jen 1 z vás) tudíž zůstává
Literatura
- stále zápis knih do deníku podle bodů (4 knihy) – váha 4
- Pl z předminulého týdne – opakování (2 prověrky – posílala jsem k tomu informace – poznámky k učivu jako přílohu) – už poslalo 8 žáků
- text I. Procházková – str. 158 zadání z předminulého týdne nechávám (poslalo 5 z vás)
Učivo 11. - 15. 5.
Mluvnice
- diktáty doplňovačky zůstávají
- kdo neposlal, ještě projděte větu doplňkovou str.91, nyní posílám řešení str. 90
7.C řešení str. 90.jpg (562.01 kB)
nové: Vedlejší věta přísudková
- opsat tabulku str. 92 –
- jde o přísudek jmenný se sponou ( je vymalovaná) – spona=je, jméno přídavné= vymalovaná, rozdělíme – sponové sloveso být zůstane v jedné větě, ve Vv zůstane příd. nebo podst. jméno, kam opět přidáš sloveso a spoj. výraz. Krajina je vymalovaná – přeměň na souvětí – Krajina je…., jako by ji vymaloval. Tyto věty se vyskytují málo.
- vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=BWHZRkEv2jY
- 92/1 – Město bylo, jako by bylo vylidněné. – zkuste celé – do Vv dávejte jak, jako
- 92/2 – ( Princezna byla, jako by ji začaroval)
Co už víme ze skladby
- opakování: 92/1 a) (př. Babičku zajímalo, co budou děti dělat odpoledne – Vv podmětná – kdo co zajímalo?), b) dobrovolně – (př. Babičku zajímala odpolední činnost dětí
- 92/2 a, b ( Když skončila škola, - (Vv příslovečná – časová), vychovatelka si odvedla prvňáčky….) c)graf – Když1Vv, 2Hv
- procvičování
https://www.umimecesky.cz/cviceni-typy-vedlejsich-vet
http://www.kaminet.cz/ces/souveti/druhyVV1.php
Sloh
- životopis, kdo nic neposlal ( 12 žáků)
- zopakovat si znaky vypravování podle tabulky str. 126
- vypracovat písemně do sešitu str. 126/cv.1 a-g
Literatura
- stále zápisy knih vlastní četby do deníku (4 knihy)
- PL z minulého týdne – opakování – poslali jen 4
- zůstává str. 158 Iva Procházková – uk. Útěk – zadání z minulého týdne
Učivo 4. - 7. 5
Mluvnice
- diktáty doplňovačky zůstávají – 8 z vás ještě neposlalo žádný – minule jsem posílala znovu všech 10
- Vedlejší věta přívlastková – str. 90/3 ( př. Film, který…., nás velmi zaujal.
nové: Vedlejší věta doplňková – str. 91
řešení str. 88-89 7.C.jpg (988.31 kB)
Sloh
- poslat životopis, stále 13 žáků neposlalo
- opsat tabulku na str. 126 Vypravování
Literatura
- pokračovat ve vlastní četbě – ( deník váha 4) - poslat
- PL – bylo určeno jako prověrka –opakování, vyplň
PL 7 Lv opakování.doc (26 kB)
- str. 158 Iva Procházková – Útěk
přečíst po částech A 160-161, B 161-162, C 162-164- u každé části vymysli 5 otázek a doplň na ně odpovědi – napiš stručně, jaký je smysl ukázky a hlavní myšlenka – hlavně v třetí části
Učivo 27. - 30. 4.
Mluvnice
- diktáty doplňovačky zůstávají (posílala jsem minule znovu) – známky posílám do bakalářů kvůli přehledu, píšu hodnocení podle domluvené stupnice, posílám kolik chyb, abyste mohli popř. poslat opravu, změnit známku a pravopis tak procvičili – jsou orientační
Vedlejší věta příslovečná – cvičení 88/1, 2 poslali pouze 3 z vás – proto ještě neposílám
řešení – cv. zůstávají, pošlete
- str 89/ cv. 3 a, 4 - nově – druhy podle otázek a spoj. výrazů
Vedlejší věta přívlastková
- opsat tabulku str. 90, cv. 90/2 - zkuste
- video https://www.youtube.com/watch?v=D9t5xgG-jWc
Sloh
– 14 z vás ještě neposlalo životopis, takže potřebuji alespoň jednu známku viz starší
zadání z učebnice
– kdo již poslal, může ještě dobrovolně zaslat životopis:
např. představte si, že vám je 30 let, napište svůj vlastní životopis - bude obsahovat základní údaje o vás, alespoň 2 pracovní zkušenosti, 2 záznamy o vzdělání: ZŠ + SŠ (učební obor), nebo SŠ + VŠ, jazykové znalosti, zájmy
- do životopisu pište pouze hesla, dbejte na úpravu a grafickou stránku práce, názvy škol a oborů uvádějte přesně, najděte si náplň práce jednotlivých zaměstnání (https://www.prace.cz/encyklopedie-profesi/)
- napište motivační dopis budoucímu zaměstnavateli, kterého žádáte o místo (https://www.zivotopisy.cz/motivacni-dopis)
Životopis - ukázka.docx (17.7 kB)
Motivační dopis - ukázka.docx (15.3 kB)
Literatura
- lze průběžně posílat zapsané knihy ve čtenářském deníku 4 knihy
- opsat či vytisknout a vlepit učivo Struktura lit. díla
Struktura literárního díla 7. roč.doc (29.5 kB)
Učivo 20. - 24. 4.
Mluvnice
- diktáty ještě poslat, kdo neposlal – posílám znovu v příloze
diktaty_11_20 (2).pdf
- starší cvičení, které doplníte a zkontrolujete sami podle řešení a pokud pošlete, píšu známky k sobě či čárky, že splněno a odešlu jako aktivitu, nová posílám hned a řeknu, jaké chyby
- pokud skenujete či ofocujete, prohlédněte, zda je stránka čitelná, u někoho nelze přečíst, vše si tisknu a zakládám
- prošli jsme Vv podmětnou a předmětnou, posílám řešení z minulého týdne str. 87
řešení str. 87, Vv -Pt.jpg (642.58 kB)
nové: Vedlejší věta příslovečná
- opište či ofoťte a vlepte tabulku str. 88 na poznávání vět příslovečných – věty příčinné, účelové, podmínkové a přípustkové poznáte hlavně podle spojek – ty se naučte, měrová – jak moc, kolik? místní, časová a způsobová podle otázek – ptáme se stejně jako na PU, jen odpovídáte ne slovem, ale celou větou.
- str. 88/1a,b –Věta …při nedostatku času.. Kdy a za jaké podmínky vás nebudu trénovat? ot Hv odp.Vv – dám spojku a sloveso = když nebudu mít dostatek času nebo budu – li mít nedostatek času (není čas- nebudu trénovat, je čas – budu trénovat) – podmínková
- 89/2 -a) věta Jestliže …Musíme odhrabat za jaké podmínky? – pozor, plete se s časovou odp. Jestliže napadne…. Vv podmínková (napadne – odhrabu, nenapadne- nemusím hrabat) b) – odpovím pouze slovem - PU = Za jaké podmínky musíme odhrabat? nesmí být spojka a sloveso – po napadnutí – je PU podmínky
Sloh – stále životopis
- kdo neposlal minulé práce – poslat
- nové 125/ 5 – nemusíte pouze tyto osobnosti, ale můžete napsat životopis libovolné osobnosti – stránka
Literatura
- pracujte na svém čtenářském deníku,
- kdo neposlal práce PL a otázky z textů, zpětně poslat – viz starší zadání na stránkách
Učivo 14. - 17. 4.
Mluvnice
- posílám řešení z minulého týdne – Vv předmětná – kdo poslal, známka u mě aktivita, sami projděte, kdo neposlal.
Ml řešení 6 Vv přrdmětná str. 86-87.jpg (445.74 kB)
nové: 87/3, 87/cv.4 – poslat odpovědi a) –h), 87/5,
stále procvičovat učivo na uvedených stránkách na internetu, které jsem již posílala
videa VV podmětná: https://www.youtube.com/watch?v=sWvNMlW9QhY
VV předmětná: https://www.youtube.com/watch?v=QOK1P9_rSo8
Sloh
stále (CV - zkratka curriculum = běh vitae = život =běh života v řečtině neboli životopis)
- poslat 124/cv.4 napsat ve větách jako slohové cvičení podle tabulky napsané formou dotazníku. např začni Jmenuji se Adam Černý. Narodil jsem se 27. 4. 1983 v Hradci Králové. Stále bydlím v Hradci Králové, v Mánesově ulici, č. 806. Jsem svobodný… délka na stránku – napíšu do bakalářů.
Literatura
četba uk. str. 158 J. Hašek
ot. Školní výlet – povídka se satirickými prvky
- Co je terčem Haškova humoru?
- Jsou obavy učitele oprávněné?
- Jsou příklady popisu chování žáků zveličené? – příklady – jde o nadsázku´= hyperbolu
- Co je terčem satiry v této povídce?
- Co je pointa povídky?
- stále vlastní četba a zápis do čten. deníku
Učivo 6. – 14. 4.
Mluvnice
- posílám řešení z minulého týdne – Přístavek a Vv podmětná , kdo poslal cvičení, má známku orientační u mě, budu počítat aktivitu, kdo neposlal – sami zkontrolujte v sešitech
7.C Ml 4. řešení - str.. 80 - 84(doplněk, přístavek, věta).jpg (914.92 kB)
7.C Ml 5. řešení str. 85-86 Vv podmětná.jpg (564.35 kB)
nové : Vedlejší věta předmětná
- opsat tabulku str. 86, nejčastěji se ptáme ot. koho co + větou hlavní viz. řekla koho co? odpovídáš, že přijde později, zeptej se na koho co? odp. kudy se dostaneme k muzeu – odpověď je Vv
- cv. 86/1 Poraďte mi koho co? kde…
- cv. 87/2a Lovec zvuku nám pustil (koho,co) – záznam je Pt, ze slova záznam vytvořit větu = přidat čárku, spoj. výraz a sloveso – Koho co pustil? , co zaznamenal na magnetofon – je Vv předmětná
Sloh
zůstává životopis, projít znovu, co obsahuje viz
https://www.zivotopisy.cz/jak-napsat-zivotopis
- kdo neposlal, poslat 123/2 – napsat podle cvičení 1, ale se svými údaji, dělejte odstavce
Literatura
- číst knihy a zapisovat do deníku podle pokynů, které jsem rozdávala na začátku roku
- opsat inf. Jaroslav Hašek či vlepit – příště pošlu práci s ukázkou
- doplň Kainar – otázky v poznámkách minule i nyní, ještě doplň uk K. Čapek – Pl – Minda z minulého týdne
čtenářský deník - požadavky 7. ročník.doc (39 kB)
Jaroslav Hašek- žívot.doc (20.5 kB)
Učivo týden 30. 3. – 3. 4.
Mluvnice – minulé učivo:
- posílám řešení ke cvičením z učebnice, které jsem zasílala na minulý týden - přívlastek a doplněk str. 78, 79, opakování vět. členů a rozbory str.80 – projděte si a zkontrolujte v sešitě. ( snad to přečtete)Vysvětlení doplňku na videu https://www.youtube.com/watch?v=llfQhPzWYAE
Procvičování https://www.umimecesky.cz/cviceni-doplnek - 78/8a , 80/11 – mi ještě můžete poslat k opravě.
- Řešení ke cvičením k učivu předmět a PU jsem posílala již předtím. Také si projděte sami. Kdo poslal, zapsala jsem si k sobě.
- Dodatečně posílejte doplňovačky diktátů č. 11 – 20 – píšu známky, které si můžete průběžně opravovat a já je budu přepisovat v bakalářích. Někomu se snažím napsat i kolik bylo chyb.
Nové učivo:
- pročíst tabulku str. 81 - Přístavek – lze opsat – jde v podstatě o vysvětlení pojmu- nejčastěji pod. jména, oddělujeme čárkami z obou stran např. V Paříži, hlavním městě Francie, se konala konference. přístavek je do věty vsunutý
- napsat cv. str. 82/3, 82/4 – 1 cvičení poslat, další týden pošlu řešení Známky ze cvičení zatím píšu k sobě
- opakování věta hlavní a vedlejší ( otázka –Hv, odpověď – Vv, má spoj, výraz u čárky)
projděte si cv. str. 84/3,4 …Když přešla… Kdy se rozzářilo slunce? – Hv , když přešla bouřka – Vv – odpověď a spojka když
Druhy vedlejších vět
– lze také najít na youtube.com – druhy vedlejších vět a procvičovat
5) projít tabulku str. 84 - lze ofotit nebo opsat,
tabulku str. 85 – Vv podmětná
6) str. 85/cv.1, 86/2,3
Trénujte pravopis, např. na těchto stránkách:
https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-7-trida
http://www.kaminet.cz/ces.php?d=
http://cestina.diktaty.cz/
Sloh – poslat jednu žádost zůstává – pošlu známku do bakalářů
- projít tabulku životopis str. 122, a přílohy, kde jsou další informace, jak živ. psát
- 123/cv1- projít , napsat 123/cv2 podle cvičení 1 napsat vlastní životopis, lze rozvést a psát odstavce. – ofotit nebo poslat ve wordu
Literatura
-zapisovat knihy do deníku,
- poslat úkoly z cestopisu – M. Polo, Jirásek, K. Čapek – otázky jsou v poznámkách v příloze, kterou jsem už posílala
- zůstává – str. 129 K. Čapek – Minda čili o chovu psů – poznámky v minulé příloze
1) jaké sporty zahrnuje chov psa 2) 6 důvodů, proč si lidé pořizují psy a 1 PL
2) přečíst J. Kainar – Kocourek – ot v minulých poznámkách
řešení cvičení - Přívlastek.jpg (574.72 kB)
řešení cvičení -Doplněk, VČ.jpg (774.52 kB)
přehled Vv.jpg (747 kB)
životopis výklad.jpg (997.31 kB)
životopis k vyplnění.jpg (596.74 kB)