Obsah

LYŽAŘSKÝ KURZ – 2023

Typ: ostatní
LYŽAŘSKÝ KURZ – 2023 info

Náš lyžařský kurz trval šest dní (od pondělí 2. do soboty 7. ledna), kdy kvůli nepříznivému počasí jsme se nemohli vydat lyžovat ani jednou.

1. den, po příjezdu do Nových Hutí jsme se všichni hned vydali na 11 km dlouhou procházku. Nejdříve jsme z Nových Hutí vyrazili na Zadov, kde jsme si prohlédli sjezdovku. (Bohužel prudkou a opravdu málo zasněženou, takže pro náš lyžařský výcvik to nebyly zrovna nejlepší podmínky.) Hned poté jsme pokračovali do Churáňova a pak zpět do penzionu, kde jsme byli ubytovaní. Večer jsme si dali společně večeři a konečně mohli zalehnout do postelí.

2. den jsme vyrazili na celodenní výlet po okolí. Z Nových Hutí jsme se přes strmou sjezdovku kousek od našeho penzionu vydali na Kvildu, odsud jsme vyrazili na Tříjezerní slať a pokračovali jsme mezi rysím a jelením výběhem až ke sjezdovce, kde si někteří raději zvolili možnost valisudy než pěší, takže si celou sjezdovku skutáleli hezky až dolů. Jak jsem zmínila, výlet byl celodenní, takže jsme obědvali cestou, a to řízek v chlebu, který jsme dostali. Za náš 2. den lyžařského kurzu jsme nachodili 18 km, takže večer jsme byli opět všichni rádi v posteli.

3. den nám nepřálo počasí. Dopoledne jsme se rozhodli vyrazit na rozhlednu Můstek. Bohužel nám ale celou cestu foukal silný vítr a téměř neustále pršelo. I tak jsme to ale zvládli a za dopoledne jsme nachodili 8 km. Odpoledne jsme začali náš celotáborový turnaj v kartách a pak už jen odpočívali (to jsme po předchozích dnech všichni rádi uvítali).

4. den jsme kvůli opravdu silnému větru a dešti zůstali dopoledne v penzionu, a tak jsme pokračovali v našem turnaji v kartách. Odpoledne jsme se chtěli vydat do Vimperka, jenže nás na autobusové zastávce předběhla jiná škola, a my se tak vydali místo toho pěšky na Borovou Ladu. A protože kousek odsud se nachází Chalupská slať, vyrazili jsme se podívat i tam. Všichni jsme si prohlédli rašelinné jezero a vyfotili si nejfotografovanější břízu v ČR. Za cestu tam i zpět jsme ušli přes 12 km.

5. den byl náš poslední celý den v Nových Hutích. Za dopoledne jsme dokončili náš turnaj a hned po obědě jsme vyrazili do slíbeného Vimperka, z kterého jsme jeli vlakem do Bohumilic v Čechách. Tady jsme si prošli Sudslavickou stezku, dlouhou asi jen 4 km. Pak jsme vlakem přejeli zpátky do Vimperka, kde jsme v místním Lidlu všichni nakoupili spousty jídla. Přesně v 18:00 jsme dorazili zpět do penzionu a šli jsme rovnou na večeři. Po večeři bylo vyhlášení našeho turnaje, každý jsme dostali super ceny a pak už jsme si jen užívali poslední večer plný emocí. Všichni jsme seděli na chodbě a zpívali společně písničky. Zašly za námi i paní učitelky, které nám dovolily pozdější večerku. Za to moc děkujeme 😊.

6. den byl úplně poslední a nám konečně přálo počasí. Sice nesněžilo, ale za to nám pořád svítilo sluníčko. Ráno po snídani jsme naložili věci do autobusu a přejeli jsme k Antýglu, kde jsme šli podél řeky Vydry až k Čeňkově pile. Tady už na nás čekal autobus a my se vydali do Holýšova.

I přes špatné počasí jsme si všichni náš lyžařský výcvik (jestli tomu mohu tak říkat) moc a moc užili. Děkujeme paním učitelkám a pánům učitelům za program a za to, jací byli pořád pohodoví. Skvěle jsme si to užili a děkujeme!