Obsah

Český jazyk

Typ: ostatní
aktualizace 19. 6.

 

16.6. – 28.6. (konec škol. roku)

Mluvnice

  • projít další cvičení str. 98-103, cvičení si zapište, už neodesílejte, zkontrolujete pak sami, posílám řešení str. 97-100

   7.C řešení str. 97.jpg (574.48 kB)

   7.C řešení str.98.jpg (536.53 kB)

   7.C řešení str. 99.jpg (706.67 kB)

   7.C řešení str. 100.jpg (289.58 kB)

  • projděte a zapište tabulku str. 101  – Psaní velkých písmen ve vlastních jménech a názvech – sami zapište, řešení str. 101-103 pošlu příští týden - zkontrolujete si sami

       7.C řešení str.101-103.jpg (935.68 kB)

 

Sloh

  • můžete projít zbylá cvičení str. 130/5, (7) - nechat v sešitě, neodesílat

 

Literatura

  • hodnocení deníku jsem již zapsala těm, kteří jej odeslali, jinak přes prázdniny dále čtěte, deník vyberu následně ve škole už na 1. pololetí

 


 

Učivo 8. - 12. 6.

Mluvnice

  • (stále doplňovačky diktátů)
  • posílám řešení ze str. 94, 95 a pravopis ze str. 96 – procvičovali jsme pravopis vyjmenovaných slov a koncovky pod. jmen podle vzorů

     7.C řešení str. 94,95, část96.jpg (708.74 kB)

    7.C řešení str. 96.jpg (375.33 kB)

 

Procvičování pravopisu

  • cvičení ze str. 97/3 – je opakovací doporučuji, cv. 4,

  • pravopis koncovek příd. jmen - koncovky 97/1, 2, 98/3, 4
  • shoda přísudku s podmětem 98/1

 

Sloh

  • zůstává z minulého týdne vypravování s osnovou podle komiksu str. 128
  • kdo poslal, může napsat libovolné vypravování alespoň na stránku s osnovou (svůj příběh – např. Jak jsem se polekal, Jak jsem porušil zákaz, Můj trapas ….)

 

Literatura

  • poslat vyfocené čtenářské deníky (pokud je máte už zapsané) jen teď do út 9. 6., pak už nestihnu projít a započítat do klasifikace

 

Jinak se omlouvám, pokud nestihnu včas odpovědět či poslat známky, – momentálně mám částečně omezený přístup k internetu a bohužel v poslední době posíláte někteří vše najednou, tudíž nestíhám vše včas opravit.

 


 

Učivo 1.  - 5. 6.

Mluvnice

  • doplňovačky diktátů
  • poslat PL test – opakování ze skladby druhy Vv – posláno  minule
  • posílám řešení ze str. 92 – 93, kdo ještě pošle cvičení, u kterých jsem již poslala řešení, cvičení neopravuji, ale počítám čárky splněno a za 4 cvičení posílám aktivitu (pečlivě projít). U nových cvičení opravuji a počítám za 3 splněné aktivitu
  • 94/7,8 zůstává

Řešení 7.C - str. 92.jpg (546.48 kB)

Řešení 7.C str. 93.jpg (724.58 kB)

 

nové: Procvičování pravopisu i/y

  1. Vyjmenovaná slova: str. 95/1a, str. 96/ 2 – lze pouze slova k doplnění i/y, 96/3 – z každého sloupce 4 dvojice a napsat vysvětlení lze ve větách
  2. Koncovky pod. jmen: str. 96/1 , 96/2a

 

Sloh

str. 129/4 b, e – rozlišuj Vypravování – líčí jedinečný a  neopakovatelný děj, fantazie, napínavé, jeden dominantní zážitek, vyvrcholení napětí, rozuzlení, přímá řeč a další oživení – viz tabulka, neplést si s popisem děje – ten se soustřeďuje více na zachycení dílčích činností opakovaných nebo i jindy opakovatelných, jde spíš o časový přehled

 

Literatura – posílat ofocené čtenářské deníky

 


 

Učivo 25. - 31. 5.

Mluvnice

  • stále doplňovačky diktátů
  • pošlu řešení Co už víme ze skladby str. 92 – 93 až příště, poslali pouze 2 z vás
  • napíšete PL test a poslat – všichni

        Skladba - opakování.pdf (409.01 kB)

  • dále můžete str. 94/ cv. 7, 8 – tím končíme učivo skladby
  • každému, kdo posílá práci, odpovídám na vše, píšu, kde jsou chyby, a hodnotím, za 3 splněná cvičení z mluvnice píšu domácí aktivitu do Bakalářů

Sloh

- Vypravování str. 128/2 a, b – podle komixu -   lze použít i přímou řeč, délka alespoň na stránku v sešitě

 

Literatura

  • posílat zápisy z četby – deník (4 knihy)
  • opravuji práci s textem – správně I. Procházková – Únos domů str. 160 - zůstává

přečíst po částech A 160-161, B 161-162, C 162-164- u každé části vymysli 5 otázek a doplň na ně odpovědi – napiš stručně, jaký je smysl ukázky a hlavní myšlenka – hlavně v třetí části

 


 

Učivo 18. - 22. 5.

Mluvnice

  • stále doplňovačky diktátů ( i opravy)
  • posílám řešení věta doplňková, přísudková

        7.C řešení str. 91-92 Vv doplňková, přísudková.jpg (466.74 kB)

nové: Co už víme ze skladby

  • str. 93/ 3,  (př. Ještě nevíme, kam půjdeme na střední školu (Vv předmětná). Koho, co ještě nevíme?)
  • str. 93/4, 5, 6
  • příště pošlu řešení i ke  cvičení 1, 2 ze str. 92

 

Sloh

  • stále zůstává životopis, kdo neposlal
  • jinak už opakujeme vypravování (tabulka str. 126)
  • zadávala jsem 126/1a-g ( poslal jen 1 z vás) tudíž zůstává

 

 Literatura

  • stále zápis knih do deníku podle bodů (4 knihy) – váha 4
  • Pl z předminulého týdne – opakování (2 prověrky – posílala jsem k tomu informace – poznámky k učivu jako přílohu) – už poslalo 8 žáků
  • text I. Procházková – str. 158 zadání z předminulého týdne nechávám (poslalo 5 z vás)

 


 

Učivo 11. - 15. 5.

Mluvnice

  • diktáty doplňovačky zůstávají
  • kdo neposlal, ještě projděte větu doplňkovou str.91, nyní posílám řešení str. 90

       7.C řešení str. 90.jpg (562.01 kB)

 

nové: Vedlejší věta přísudková

- opsat tabulku str. 92 –

  • jde o přísudek jmenný se sponou ( je vymalovaná) – spona=je, jméno přídavné= vymalovaná, rozdělíme – sponové sloveso být zůstane v jedné větě, ve Vv zůstane příd. nebo podst. jméno, kam  opět přidáš sloveso a spoj. výraz. Krajina je vymalovaná – přeměň na souvětí – Krajina je…., jako by ji vymaloval. Tyto věty se vyskytují málo.
  • vysvětlení na videu https://www.youtube.com/watch?v=BWHZRkEv2jY
  • 92/1 – Město bylo, jako by bylo vylidněné.  – zkuste celé – do Vv dávejte jak, jako
  • 92/2 – ( Princezna byla, jako by ji začaroval)

 

Co už víme ze skladby
- opakování: 92/1 a) (př. Babičku zajímalo, co budou děti dělat odpoledne – Vv podmětná – kdo co zajímalo?), b) dobrovolně – (př. Babičku zajímala odpolední činnost dětí

- 92/2 a, b ( Když skončila škola, - (Vv příslovečná – časová), vychovatelka si odvedla prvňáčky….)  c)graf – Když1Vv, 2Hv

- procvičování 

   https://www.umimecesky.cz/cviceni-typy-vedlejsich-vet

   http://www.kaminet.cz/ces/souveti/druhyVV1.php

 

Sloh

  • životopis, kdo nic neposlal ( 12 žáků)
  • zopakovat si znaky vypravování podle tabulky  str. 126
  • vypracovat písemně do sešitu str. 126/cv.1 a-g

 

Literatura

  • stále zápisy knih vlastní četby do deníku (4 knihy)
  • PL z minulého týdne – opakování – poslali jen 4
  • zůstává str. 158 Iva Procházková – uk. Útěk – zadání z minulého týdne

 


 

Učivo 4. - 7. 5

Mluvnice

  • diktáty doplňovačky zůstávají – 8 z vás ještě neposlalo žádný – minule jsem posílala znovu všech 10
  • Vedlejší věta přívlastková – str. 90/3 ( př. Film, který….,  nás velmi zaujal.

nové: Vedlejší věta doplňková – str. 91

       řešení str. 88-89 7.C.jpg (988.31 kB)

 

Sloh

  • poslat životopis, stále 13 žáků neposlalo
  • opsat tabulku na str. 126 Vypravování

 

Literatura

  • pokračovat ve vlastní četbě – ( deník váha 4) - poslat
  • PL – bylo určeno jako prověrka –opakování,  vyplň

       PL 7 Lv opakování.doc (26 kB)

  • str. 158 Iva Procházková – Útěk

přečíst po částech A 160-161, B 161-162, C 162-164- u každé části vymysli 5 otázek a doplň na ně odpovědi – napiš stručně, jaký je smysl ukázky a hlavní myšlenka – hlavně v třetí části

 


 

Učivo 27. - 30. 4.

Mluvnice

 

  • diktáty doplňovačky zůstávají (posílala jsem minule znovu) – známky posílám do bakalářů kvůli přehledu, píšu hodnocení podle domluvené stupnice, posílám kolik chyb, abyste mohli popř. poslat opravu, změnit známku a pravopis tak procvičili – jsou orientační

 

Vedlejší věta příslovečná – cvičení 88/1, 2 poslali pouze 3 z vás – proto ještě neposílám

      řešení – cv. zůstávají, pošlete

  • str 89/ cv. 3 a, 4 - nově – druhy podle otázek a spoj. výrazů

 

Vedlejší věta přívlastková
- opsat tabulku str. 90, cv. 90/2 - zkuste

- video https://www.youtube.com/watch?v=D9t5xgG-jWc

 

Sloh

– 14 z vás ještě neposlalo životopis, takže potřebuji alespoň jednu známku viz starší
            zadání z učebnice

– kdo již poslal, může  ještě dobrovolně zaslat životopis:

např. představte si, že vám je 30 let, napište svůj vlastní životopis - bude obsahovat základní údaje o vás, alespoň 2 pracovní zkušenosti, 2 záznamy o vzdělání: ZŠ + SŠ (učební obor), nebo SŠ + VŠ, jazykové znalosti, zájmy

- do životopisu pište pouze hesla, dbejte na úpravu a grafickou stránku práce, názvy škol    a oborů uvádějte přesně, najděte si náplň práce jednotlivých zaměstnání (https://www.prace.cz/encyklopedie-profesi/)

- napište motivační dopis budoucímu zaměstnavateli, kterého žádáte o místo (https://www.zivotopisy.cz/motivacni-dopis)

 

Životopis - ukázka.docx (17.7 kB)

Motivační dopis - ukázka.docx (15.3 kB)

 

Literatura

  • lze průběžně posílat zapsané knihy ve čtenářském deníku 4 knihy
  • opsat či vytisknout a vlepit učivo Struktura lit. díla

 

Struktura literárního díla 7. roč.doc (29.5 kB)

 


 

Učivo 20. - 24. 4.

Mluvnice

  • diktáty ještě poslat, kdo neposlal – posílám znovu v příloze

diktaty_11_20 (2).pdf 

  • starší cvičení, které doplníte a zkontrolujete sami podle řešení a  pokud pošlete, píšu známky k sobě či čárky, že splněno a odešlu jako aktivitu, nová posílám hned a řeknu, jaké chyby
  • pokud skenujete či ofocujete, prohlédněte, zda je stránka čitelná, u někoho nelze přečíst, vše si tisknu a zakládám
  • prošli jsme Vv podmětnou a předmětnou, posílám řešení z minulého týdne str. 87

       řešení str. 87, Vv -Pt.jpg (642.58 kB)

 

 nové: Vedlejší věta příslovečná

 

  • opište či ofoťte a vlepte tabulku str. 88 na poznávání vět příslovečných – věty příčinné, účelové, podmínkové a přípustkové poznáte hlavně podle spojek – ty se naučte, měrová – jak moc, kolik? místní, časová a způsobová podle otázek – ptáme se stejně jako na PU, jen odpovídáte ne slovem, ale celou větou.
  • str. 88/1a,b –Věta …při nedostatku času.. Kdy a za jaké podmínky vás nebudu trénovat? ot Hv odp.Vv – dám spojku a sloveso = když nebudu mít dostatek času nebo budu – li mít nedostatek času (není čas- nebudu trénovat, je čas – budu trénovat) – podmínková
  • 89/2  -a) věta Jestliže …Musíme odhrabat za jaké podmínky? – pozor, plete se s časovou odp. Jestliže napadne…. Vv podmínková (napadne – odhrabu, nenapadne- nemusím hrabat)  b) – odpovím pouze slovem -  PU = Za jaké podmínky musíme odhrabat? nesmí být spojka a sloveso – po napadnutí – je PU podmínky

 

 

Sloh – stále životopis

  • kdo neposlal minulé práce – poslat
  • nové  125/ 5 – nemusíte pouze tyto osobnosti, ale můžete napsat životopis  libovolné osobnosti – stránka

 

 Literatura

  • pracujte na svém čtenářském deníku,
  •  kdo neposlal práce PL a otázky z textů, zpětně poslat – viz starší zadání na stránkách

 


 

Učivo 14. - 17. 4.

Mluvnice

  • posílám řešení z minulého týdne – Vv předmětná – kdo poslal, známka u mě aktivita, sami projděte, kdo neposlal.

       Ml řešení 6 Vv přrdmětná str. 86-87.jpg (445.74 kB)

  • diktáty stále  platí

nové: 87/3, 87/cv.4 – poslat odpovědi a) –h), 87/5,

stále procvičovat učivo na uvedených stránkách na internetu, které jsem již posílala

 

videa VV podmětná: https://www.youtube.com/watch?v=sWvNMlW9QhY

          VV předmětná: https://www.youtube.com/watch?v=QOK1P9_rSo8

          

 

Sloh

stále (CV - zkratka curriculum = běh vitae = život =běh života v řečtině  neboli životopis)

 

- poslat 124/cv.4 napsat ve větách jako slohové cvičení podle tabulky napsané formou dotazníku. např začni    Jmenuji se Adam Černý. Narodil jsem se 27. 4. 1983 v Hradci Králové. Stále bydlím v Hradci Králové, v  Mánesově ulici, č. 806. Jsem svobodný… délka na stránku – napíšu do bakalářů.

 

Literatura

četba uk. str. 158 J. Hašek

ot. Školní výlet – povídka se satirickými prvky

  1. Co je terčem Haškova humoru?
  2. Jsou obavy učitele oprávněné?
  3. Jsou příklady popisu chování žáků zveličené? – příklady – jde o nadsázku´= hyperbolu
  4. Co je terčem satiry v této povídce?
  5. Co je pointa povídky?

- stále vlastní četba a zápis do čten. deníku

 


 

Učivo 6. – 14. 4.

Mluvnice

  • posílám řešení z minulého týdne – Přístavek a Vv podmětná , kdo poslal cvičení, má známku orientační u mě, budu počítat aktivitu, kdo neposlal  – sami zkontrolujte v sešitech

7.C Ml 4. řešení - str.. 80 - 84(doplněk, přístavek, věta).jpg (914.92 kB)

7.C Ml 5. řešení str. 85-86 Vv podmětná.jpg (564.35 kB)

 

 

nové : Vedlejší věta předmětná

  • opsat tabulku str. 86, nejčastěji se ptáme ot. koho co + větou hlavní  viz. řekla koho co? odpovídáš, že přijde později, zeptej se na koho co? odp. kudy se dostaneme k muzeu – odpověď je Vv
  • cv. 86/1 Poraďte mi koho co? kde…
  • cv. 87/2a  Lovec zvuku nám pustil (koho,co) – záznam je Pt, ze slova záznam vytvořit větu = přidat čárku, spoj. výraz a sloveso – Koho co pustil?  , co zaznamenal na magnetofon – je Vv předmětná

 

Sloh

zůstává životopis, projít znovu, co obsahuje viz

 https://www.zivotopisy.cz/jak-napsat-zivotopis

  • kdo neposlal, poslat 123/2 – napsat podle cvičení 1, ale se svými údaji, dělejte odstavce

 

Literatura

  • číst knihy a zapisovat do deníku podle pokynů, které jsem rozdávala na začátku roku
  • opsat inf. Jaroslav Hašek či vlepit – příště pošlu práci s ukázkou
  • doplň Kainar – otázky v poznámkách minule i nyní, ještě doplň uk K. Čapek – Pl – Minda z minulého týdne

čtenářský deník - požadavky 7. ročník.doc (39 kB)

Jaroslav Hašek- žívot.doc (20.5 kB)

 


 

Učivo týden 30. 3. – 3. 4. 

 Mluvnice – minulé učivo:

  • posílám řešení ke cvičením z učebnice, které jsem zasílala  na minulý týden  - přívlastek a doplněk str. 78, 79, opakování vět. členů a rozbory str.80 – projděte si a zkontrolujte v sešitě. ( snad to přečtete)Vysvětlení doplňku na videu https://www.youtube.com/watch?v=llfQhPzWYAE
    Procvičování https://www.umimecesky.cz/cviceni-doplnek
  • 78/8a , 80/11 – mi ještě můžete poslat  k opravě.
  • Řešení ke cvičením k učivu předmět a PU jsem posílala již předtím. Také si projděte sami. Kdo poslal, zapsala jsem si k sobě.
  • Dodatečně posílejte doplňovačky diktátů č. 11 – 20 – píšu známky, které si můžete průběžně opravovat a já je budu přepisovat v bakalářích. Někomu se snažím napsat i kolik bylo chyb.

 

Nové učivo:

  1. pročíst tabulku str. 81 - Přístavek – lze opsat – jde v podstatě o vysvětlení pojmu- nejčastěji pod. jména, oddělujeme čárkami z obou stran např. V Paříži, hlavním městě Francie, se konala konference. přístavek je do věty vsunutý
  2. napsat cv. str. 82/3, 82/4 – 1 cvičení poslat, další týden pošlu řešení Známky ze cvičení zatím píšu k sobě
  3. opakování věta hlavní a vedlejší ( otázka –Hv, odpověď – Vv, má spoj, výraz u čárky)
    projděte si cv. str. 84/3,4  …Když přešla… Kdy se rozzářilo slunce? – Hv , když přešla bouřka – Vv – odpověď a spojka když
     

 Druhy vedlejších vět
 – lze také najít na youtube.com  – druhy vedlejších vět a procvičovat

5) projít tabulku str. 84 - lze ofotit nebo opsat,
    tabulku str. 85 – Vv podmětná

6) str. 85/cv.1, 86/2,3
 

Trénujte pravopis, např. na těchto stránkách:

https://www.umimecesky.cz/cesky-jazyk-podrobne-7-trida

http://www.kaminet.cz/ces.php?d=

http://cestina.diktaty.cz/

 

Sloh – poslat jednu žádost zůstává – pošlu známku do bakalářů

  1. projít tabulku životopis str. 122, a přílohy, kde jsou další informace, jak živ. psát
  2. 123/cv1- projít , napsat 123/cv2 podle cvičení 1 napsat vlastní životopis, lze rozvést a psát odstavce. – ofotit nebo poslat ve wordu

 

Literatura

-zapisovat knihy do deníku,
- poslat úkoly z cestopisu – M. Polo, Jirásek, K. Čapek – otázky jsou v poznámkách v příloze, kterou jsem už posílala
- zůstává – str. 129 K. Čapek – Minda čili o chovu psů – poznámky v minulé příloze
1) jaké sporty zahrnuje chov psa 2) 6 důvodů, proč si lidé pořizují psy a 1 PL

2) přečíst J. Kainar – Kocourek – ot v minulých poznámkách

 

řešení cvičení - Přívlastek.jpg (574.72 kB)

řešení cvičení -Doplněk, VČ.jpg (774.52 kB)

přehled Vv.jpg (747 kB)

životopis výklad.jpg (997.31 kB)

životopis k vyplnění.jpg (596.74 kB)


Přílohy

Vytvořeno: 30. 3. 2020
Poslední aktualizace: 19. 6. 2020 14:55
Autor: Mgr. Petra Šebková