Obsah

Přírodověda

Typ: ostatní
20.5.

Přírodověda (18. 5. – 31. 5.)

Řešení

Člověk jako ochránce i kazisvět

1. kácením a vypalováním tropických deštných lesů, znečištěním ovzduší, intenzivním zemědělstvím, těžbou nerostných surovin ...

2. ztrácejí prostředí potřebné k životu, přicházejí o zdroje potravy a o klid k životu ...

3. živočich – gorila nížinná, panda velká, ještěrka zelená, rak říční, orel skalní, sysel obecný...

    rostlina – kandík psí zub, bledule letní, hvězdnice alpská...

4. ničení „plic“ naší planety (ztráta kyslíku), ničení domovů pro živočichy a rostliny, ztráta úrodné půdy

5. znečištěné ovzduší (kyselé deště)

6. zemědělství, které využívá všechny možnosti současné techniky a věděcké poznatky (závlahové systémy, umělá hnojiva, chemické přípravky), což umožňuje zvyšovat výrobu potravin, ale vyčerpává a znehodnucuje půdu

7. k ubývání zásob surovin, k poškozování životního prostředí

8. zřizuje národní parky, chráněné krajinné oblasti, zoologické a botanické zahrady, recyklace...

 

Člověk a jeho životní podmínky

a) výklad: UČ str. 93-97 (přečíst)
b) zápis do sešitu: prezentace Člověk a jeho životní podmínky (viz stránky školy Učební materiály pro žáky po dobu uzavření školy) – napsat, zodpovědět otázky, vypracovat úkoly

c) dobrovolné úkoly:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3546

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3555

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4017

https://www.skolasnadhledem.cz/game/4013

https://www.skolasnadhledem.cz/game/3547

 

4.A - PŘÍ - Člověk a jeho životní podmínky.pdf 


Příloha

Vytvořeno: 20. 5. 2020
Poslední aktualizace: 20. 5. 2020 7:35
Autor: Mgr. Miroslav Brabec