Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:4
DNES:149
TÝDEN:149
CELKEM:1080752
Návštěvnost:
ONLINE:4
DNES:149
TÝDEN:149
CELKEM:1080752
Přírodověda (18. 5. – 31. 5.)
Řešení
Člověk jako ochránce i kazisvět
1. kácením a vypalováním tropických deštných lesů, znečištěním ovzduší, intenzivním zemědělstvím, těžbou nerostných surovin ...
2. ztrácejí prostředí potřebné k životu, přicházejí o zdroje potravy a o klid k životu ...
3. živočich – gorila nížinná, panda velká, ještěrka zelená, rak říční, orel skalní, sysel obecný...
rostlina – kandík psí zub, bledule letní, hvězdnice alpská...
4. ničení „plic“ naší planety (ztráta kyslíku), ničení domovů pro živočichy a rostliny, ztráta úrodné půdy
5. znečištěné ovzduší (kyselé deště)
6. zemědělství, které využívá všechny možnosti současné techniky a věděcké poznatky (závlahové systémy, umělá hnojiva, chemické přípravky), což umožňuje zvyšovat výrobu potravin, ale vyčerpává a znehodnucuje půdu
7. k ubývání zásob surovin, k poškozování životního prostředí
8. zřizuje národní parky, chráněné krajinné oblasti, zoologické a botanické zahrady, recyklace...
Člověk a jeho životní podmínky
a) výklad: UČ str. 93-97 (přečíst)
b) zápis do sešitu: prezentace Člověk a jeho životní podmínky (viz stránky školy Učební materiály pro žáky po dobu uzavření školy) – napsat, zodpovědět otázky, vypracovat úkoly
c) dobrovolné úkoly:
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3546
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3555
https://www.skolasnadhledem.cz/game/4017
https://www.skolasnadhledem.cz/game/4013
https://www.skolasnadhledem.cz/game/3547
4.A - PŘÍ - Člověk a jeho životní podmínky.pdf