Obsah

Čtenářské dílny na 1. stupni

Typ: ostatní
V měsíci březnu 2017 proběhly na 1. stupni při hodinách českého jazyka čtenářské dílny

Jejich obsahem bylo:
1. Tiché i hlasité čtení
2. Poslech nahrávek
3. Povídání o autorech, ilustrátorech, o knize
4. Vyhledávání informací na internetu
5. Hodnocení postav
6. Domýšlení děje
7. Srovnávání kapitol, volba nejhezčího příběhu
8. Dramatizace
9. Převyprávění textu
10. Orientace v textu, odpovědi na otázky
11. Poznávání či vyprávění pohádek podle obrázků
12. Zápis knihy do čtenářského deníku
13. Mezipředmětové vztahy – HV písničky z pohádek, VV - malování obrázků, VL – pověsti z dějin naší vlasti
Činnosti probíhaly individuálně s knihou, pracovním listem, ale také ve skupinách při tvoření plakátů.
Žáci 2.-5. ročníků pracovali se sadami knih určených k mimočítankové školní četbě, ale i s vlastními knihami.
Druhé třídy se zaměřily na pohádky, obrázky pohádkovýh bytostí. Zaujala je práce s pohádkami Růžové slůně a Jak slunko vypilo vodu.
3.třídy pracovaly s knihami : O letadélku Káněti, Lotta z rošťácké uličky, Dášeňka, Pověsti pro malé děti.
Třídy 4.A a C se zaměřily na Pověsti z dějin českých. Žáci si tak rozšířili probírané učivo vlastivědy o zajímavosti z naší historie. V hodinách výtvarné výchovy se pak stali ilustrátory pověstí.
4.B četla vlastní knihy a následně pracovala s pracovními listy. Závěrem žáci diskutovali nad knihami, mnozí se inspirovali k četbě dalších knih doporučených spolužáky.
Žáci 5.A a 5.B si přinesli vlastní knihy z domova či z knihovny. Dvojhodinové dílny byly také propojeny s výtvarnou výchovou. Během celého roku žáci mají pravidelně referáty o přečtených knihách a zpracovávají čtenářský deník. Ani prvňáčci nezahálejí! Pohádky jim čtou paní učitelky.
Také školní družina se přidala a v březnu – měsíci knihy navštívila žákovskou knihovnu, která tak získala nové čtenáře.


Vytvořeno: 31. 7. 2017
Poslední aktualizace: 31. 7. 2017 11:30
Autor: Správce Webu